5/5 - (2 امتیاز)
خرید دستگاه برش لیزر
لیزر صنعتی
خرید دستگاه برش لیزر

دستگاه لیزر صنعتی امروزه فناوری لیزر در بسیاری از صنایع و فرآیندها استفاده می‌شود. فناوری لیزر برای برش موادی چون چوب، فلز، پلاستیک، پارچه و همچنین حکاکی صنعتی، سوراخ کردن اجسام و نشانه‌گذاری کاربرد دارد. لیزرهای صنعتی از منظر میزان قدرت و اندازه پرتو و رنگ آن‌ها انواع مختلفی دارند و روی هم رفته تقریبا روش استفاده از تمامی آن‌ها یکسان است. با توجه به کاربرد فناوری لیزر صنعتی، می‌توان متوجه شد که طیف گسترده‌ای از صنایع از این فناوری بهره می‌برند. در این نوشتار به بررسی کاربردها و همینطور موارد استفاده از لیزر صنعتی خواهیم پرداخت. در ادامه با گروه لیزرهای صنعتی داود همراه باشید.

ویژگی لیزرهای صنعتی

سه ویژگی سبب تمایز انواع لیزرهای صنعتی از یکدیگر می‌شوند، این سه ویژگی عبارتند از:

در ادامه به تفصیل به توضیح هر کدام و عملکرد لیزر صنعتی خواهیم پرداخت.

منظور از تک رنگ بودن در دستگاه‌های لیزر صنعتی به این معناست که پرتو دستگاه لیزر به یک رنگ خاص است. رنگ نور بسته به طول موج الکترومغناطیسی است که در نتیجه، پرتو لیزر می‌تواند به رنگ مادون قرمز و یا بنفش و یا تلفیقی از سبز، قرمز، آبی و زرد درآید.

تک رنگ بودن پرتوی لیزر صنعتی عاملی است که سبب منحصربه‌فرد شدن دستگاه لیزر می‌شود و بیشتر کابردهای دستگاه بسته به همین لیزر است. لیزر هلیوم-نئون تک رنگ و دارای طول موج استاندارد 632.800 تا 632.802 نانومتر است.

درباره جهت واحد باید گفت، که پرتوی لیرز دستگاه لیزر صنعتی در یک جهت حرکت و تابیده می‌شود و قطر آن همیشه ثابت است. همین ثبات و انسجام پرتو در کنار قدرت سبب می‌شود تا به راحتی فلزات را برش دهد.

انسجام و هم تابشی در پرتو لیزر صنعتی به این معناست که همه‌ی پرتو به طور همزمان و در آن واحد به همراه فاز و قطبیت یکسان پرتوها ساطع می‌شوند. این عامل سبب افزایش قدرت دستگاه لیزر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

هر آنچه باید درباره برش لیزر بدانید

دستگاه لیزر صنعتی دارای سه بخش اصلی به نام‌های محیط پخش پرتوها، منبع انرژی و دو آئینه است:

قسمت های اصلی دستگاه لیزر صنعتی

محیط پخش پرتوها به مواد داخل حفره لیزر اطلاق می‌شوند. این مواد شامل مواد جامد، مایع و یا گاز هستند، قرارگیری این مواد در حفره لیزر سبب می‌شود تا نور در طول موج دلخواه ساطع شود.

دلیل اصلی ساطع شدن نور از حفره لیزر منبع انرژی است. از طریق تحریک مولکول‌ها، انرژی الکترون‌های گاز افزایش پیدا می‌کند و سبب تابش نور می‌شوند. با این وجود الکترون‌ها تمایل دارند انرژی پایین‌تری داشته باشند. در این حالت جهت تابش نور تصادفی خواهد بود. در این صورت عملکرد لیزر دچار مشکل می‌شود که با استفاده از دو آئینه این مشکل برطرف خواهد شد.

قرارگیری آئینه‌های دو طرفه در حفره لیزر سبب ایجاد پرتوهای نور عمودی می‌شوند. تجمیع نور در محور حفره لیزر قدرت پرتو را افزایش می‌دهد و از تابش پرتوهای تصادفی جلوگیری می‌کند. وجود دو آئینه موازی جهت حرکت الکترون‌های فعال را مشخص می‌کند تا تجمیع و انتشار بهتری داشته باشند.

لیست دستگاه های برش لیزر موجود در شرکت

انواع کاربرد لیزر صنعتی

دستگاه لیرز صنعتی از طریق برش لیزر و فرآیندی حرارتی کار ذوب موضعی و برش را انجام می‌دهد. در این دستگاه برای حذف مواد ذوب شده از جت گازی محوی استفاده می‌شود. مواد بسیاری با انواع ضخامت از مواد سبک گرفته تا سنگین، فلزی و غیر فلزی، را می‌توان با استفاده از دستگاه لیزر صنعتی برش داد.

با استفاده از دستگاه لیزر صنعتی می‌توان علاوه بر اجسام فلزی مواد غیر فلزی را هم حکاکی و برش داد، موادی چون چوب، MDF، پارچه، سنگ، کاغذ، مقوا، انواع چرم‌ها، نمد، انواع اقلام دکوری، شیشه‌ای، متون، نوشته، پلاستیک و چینی …

برش لیزری Co2، برش لیزری کریستال و برش لیزری فایبر سه روش اصلی برش در دستگاه برش لیزر صنعتی هستند.

برای اطلاع از دستگاه برش لیزر، دستگاه لیزر برش، تعریف علمی برش لیزر و همچنین اینکه برش لیزر چطور عمل می‌کند؟ روی لینک‌های مرتبط کلیک کنید.

ممکن است صفحه دستگاه برش لیزر برای شما جذاب باشد .

مزیت استفاده از دستگاه لیزر صنعتی

از مزایای برش از طریق لیزر صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورتی که بسته به کسب و کار خود به دستگاه برش لیزر صنعتی نیاز دارید بهتر است خرید چنین دستگاهی همراه با تحقیق و مشاوره باشد تا هم در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و هم بهترین دستگاه را با توجه به نیاز خود خریداری کرده باشید. گروه لیزرهای صنعتی داود پیشرو در زمینه ارائه‌ی به روزترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات صنعتی همچون لیزر صنعتی در این مسیر در کنار شماست.

برای مشاهده کلیه محصولات شرکت می توانید صفحات ذیل را دنبال کنبد .

ممکن است صفحه پرس برک برای شما جذاب باشد .

ممکن است صفحه لیزر برش فلزات برای شما جذاب باشد .

ممکن است صفحه فایبر لیزر برش برای شما جذاب باشد .

ممکن است صفحه دستگاه جوش لیزر برای شما جذاب باشد .

یکی از بهترین دستگاه های برش لیزر در ایران دستگاه برش لیزر DA-E 3015 شرکت داود می باشد که شما میتواند با مراجعه به صفحه محصول مورد نظر تمامی امکانات این محصول رو مشاهده و با مشاوره آنلاین و تلفنی آنها ارتباط برقرار کنید.