5/5 - (1 امتیاز)

دستگاه‌های فایبر لیزر برش نیز تاکنون شاهد پیشرفت‌های زیادی بوده است. همانطور که در مقالات گذشته‌ی گروه لیزرهای صنعتی داود به آن اشاره شد، با استفاده از این دستگاه‌ها محصولات جدیدی با طرح‌ها و کاربری‌های جدید ساخته شدند. و به کمک دستگاه فایبر لیزر برش، روز به روز بر گسترش خطوط لیزر افزوده شد.

در این نوشتار تلاش خواهیم کرد تا شما را با فواید استفاده از دستگاه برش لیزر بیشتر آشنا کنیم. در ادامه با گروه لیزرهای صنعتی داود همراه باشید.

کاربرد پرتو نور در دستگاه فایبر لیزر برش چیست؟

نور لیزر پرتوی منسجمی است که به سبب فرآیند تقویت نوری انتشار می‌یابد. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از پرتو نور لیزر  در دستگاه فایبر لیزر برش این است. که افت توان پرتو نور به پایین‌ترین میزان خود می‌رسد. و درصد به هم ریختن تنظیمات نیز کاهش می‌یابد. دلیل این امر حذف آینه برای انتقال پرتو نور در دستگاه فایبر لیزر برش است.

پایداری دستگاه‌های فایبر لیزر برش مزیتی فوق‌العاده بزرگ و مهم برای این دستگاه‌ها تلقی می‌شود. پایدار بودن این دستگاه به این معنا نیست که هرگز تنظیمات آن بهم نمی‌خورد. در این صورت  باید از متخصص برای تنظیمات دوباره دستگاه کمک گرفت زیرا تنظیم دوباره پرتو لیزر بسیار بسیار سخت و کاری تخصصی است.

پرتو نیز یکی دیگر از فواید این دستگاه است. پرتوی لیزر کاملا مستقیم و متمرکز بر روی یک نقطه خواهد بود تا کیفیت عمل برش انجام پذیرد. اگرچه در حین برش میزان قدرت برش بر روی پایین‌ترین درجه قرار می‌گیرد.

اما به دلیل تمرکز پرتوی نور بر یک نقطه، میزان تابش و قدرت برش چندین برابر می‌شود. به دلیل قدرت تابش لیزر در دستگاه فایبر لیزر برش، این دستگاه در برش فلزات و حکاکی بسیار حایز اهمیت است.

فواید استفاده از دستگاه فایبر لیزر برش

کاربرد دستگاه برش چیست؟

در فرآیند ساخت فلزات، برش فلزات از مهم‌ترین مراحل به شمار می‌رود. زیرا صرفا با برش فلزات است که می‌توان آن‌ها در شکل‌ها و اندازه‎های متفاوت ارائه کرد. با استفاده از این دستگاه این امر به سهولت انجام می‌پذیرد. این فرآیند زمانی به بهترین شکل انجام می‌شود که بتوان از تمامی قطعات دستگاه برش به بهترین روش استفاده کرد.

به کمک دستگاهی خوب و با قطعات عالی، این فرآیند موثرتر انجام خواهد شد. در دستگاه فایبر لیزر برش تمامی مراحل به شکل خودکار و با سرعتی وصف نشدنی شکل می‌گیرند. این دستگاه برای برش فلز و غیر فلز کاربرد دارد که با کمک این دستگاه به راحتی و با سرعت بالا اجسام فلزی و غیر فلزی برش داده می‌شوند.

برای دریافت مشاوره درباره خرید بهترین و کاربردی‌ترین دستگاه برش لیزر با گروه لیزرهای صنعتی داود تماس بگیرید.

دستگاه فایبر لیزر برش مانند دستگاه لیزر CO2، عمل می‌کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که این دودستگاه تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند. از تفاوت‌های بزرگ این دو دستگاه می‌توان به میزان شدت پرتو نور تولیدی  و نحوه‌ی انتقال آن از منبع تغذیه به هد برش اشاره کرد.

در این دستگاه‌ها چند دیود پمپ حالت-جامد تعبیه شده است. و حین کار، طول موجی به میزان 1 میکرون تولید می‌کند که بسیار پایین است. این میزان بسیار پایین‌تر از نمونه‌های لیزر CO2، است که طول موج  آن به میزان 10 میکرون است. در دستگاه فایبر لیزر برش، در این حالت است که پرتو به کمک کابل منعطف فیبر نوری به هد برش انتقال می‌یابد. این در حالی است که در دستگاه لیزر CO2، انتقال به کمک آینه‌هایی با فواصل مشخص انجام می‌‎پذیرد.

بیشتر بخوانید:

هر آنچه باید درباره برش لیزر بدانید و برش لیزر چطور عمل می‌کند؟

دستگاه فایبر لیزر برش چطور کار می‌کند؟

ابتدا دستگاه را روشن می‌کنید. فرمان جا گرفته در محیط جامد برای تولید انرژی صادر می‌شود. فرمان به این صورت است، که انرژی الکتریکی به محفظه‌ای منتقل می‌شود که در آن عناصر مورد نیاز برانگیختن اتم‌ها وجود دارد. در این محفظه اتم‌های مورد نیاز آزاد می‌شوند تا انرژی لازم برای تابش اشعه لیزر شکل گیرد.

با کمک تعبیه فیبر نوری در این دستگاه، اشعه لیزر انسجام پیدا می‌کند. و انرژی لازم برای برش به دست خواهد آمد. در واقع اشعه با کمک فیبر نوری انسجام پیدا می‌کند. در دستگاه فایبر لیزر برش فیبر نوری دو وظیفه بر عهده دارد. وظیفه نخست اینکه برای تقویت و انسجام انرژی لیزر شده هنگام روشن شدن دستگاه برش، اشعه‌ی لیزر تولید می‌شود. و وظیفه‌ی دوم همانطور که اشاره شد این است که انسجام تابش لیزر را بیش از پیش می‌کند و آن را با قدرت به روی جسم می‌تاباند.

تعبیه فیبر نوری در این دستگاه، عملکرد و میزان اثرگذاری اشعه فایبر را چندین برابر می‌کند. در این دستگاه استفاده از لامپ‌های پرمصرف و آینه‌ها حذف شدند و سروصدایی نیز در حین کار ندارند. مجموع این مزایا در کنار هم سبب شده است تا گرایش به خرید دستگاه فایبر لیزر برش افزایش یابد.

دستگاه فایبر لیزر برش چطور کار می‌کند؟

چه متریال‌ هایی را می‌ توان با استفاده از این دستگاه، برش داد؟

 قدرت، کیفیت، ظرافت و سرعت این دستگاه سبب شده است تا هر جسم فلزی و غیرفلزی را بتوان با کمک این دستگاه برش داد.

اجسامی چون آلومینیوم، ورق‌های استیل، آهن، گالوانیزه، ورق‌های سیاه، ورق‌های روغنی، رنگی و آجدار و اسیدشویی، برنج و مس. به ویژه برای ورق‌های گالوانیزه که کاربری‌های فراوانی در صنایع مختلف دارند. و این دستگاه برای برش این ورق‌ها بسیار مناسب است.

اهمیت استفاده از دستگاه فایبر لیزر برش در برش ورق‌های گالوانیزه از این رواست که برش این ورق‌ها برای صنعتگران همیشه بزرگترین مشکل بوده است.

این ورق‌ها دارای روکشی از جنس روی هستند. به همین دلیل برش این ورق‌ها بسیار دشوار است و با وجود این دستگاه‌ها این مشکل برای همیشه برطرف شد. دستگاه فایبر لیزر برش می‌تواند ورق‌هایی با ضخامت بین 4 تا 6 میلی‌متر را با بالاترین کیفیت برش دهد.

درباره تعریف علمی برش لیزر و دستگاه برش فایبر لیزر و همچنین دستگاه برش لیزر و پیشرفته‌ترین لیزرها بیشتر بخوانید.

نکاتی که باید حین استفاده از دستگاه فایبر لیزر برش مد نظر قرار دهید

هنگام استفاده از دستگاه فایبر لیزر برش باید به این نکات توجه کرد:

کلام آخر

در صورتی که بسته به کسب و کار خود به دستگاه فایبر لیزر برش نیاز دارید بهتر است خرید چنین دستگاهی همراه با تحقیق و مشاوره باشد. تا هم در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و هم بهترین دستگاه را با توجه به نیاز خود خریداری کرده باشید. گروه لیزرهای صنعتی داود پیشرو در زمینه ارائه‌ی به روزترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات صنعتی همچون فایبر لیزر برش در این مسیر در کنار شماست.

ممکن است صفحه دستگاه برش لیزر برای شما جذاب باشد .

لیست دستگاه های برش لیزر موجود در شرکت

ممکن است صفحه پرس برک برای شما جذاب باشد .

ممکن است صفحه لیزر برش فلزات برای شما جذاب باشد .

ممکن است صفحه فایبر لیزر برش برای شما جذاب باشد .

ممکن است صفحه دستگاه جوش لیزر برای شما جذاب باشد .