5/5 - (1 امتیاز)

الکساندر کرانسوف از 1990 تا 2000، توانست دستگاه لیزر برش را به شکل امروزی گسترش دهد به ویژه دستگاه لیزر برش Co2. کرانسوف نخستین لیزر برش را با استفاده از جدول X-Y، منبع تغذیه RF، چیلر و سیستم کنترلی روانه بازار کرد و متقاضیان بسیاری در صنایع مختلفی اعم از خودروسازی و نظامی و سنگ پیدا کرد. برای برش با دستگاه لیزر برای جهت پرتو به یک تا سه آینه نیاز است که بسته به تنظیمات دستگاه تعریف می‌شود. در این نوشتار قصد داریم تا شما را با عملکرد و ویژگی این دستگاه بیشتر آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کاربرد دستگاه لیزر

در این دستگاه، اشعه‌ی لیزر در امتداد جسم حرکت می‌کند و با استفاده از پرتو طرح مورد نظر را روی جسم برش می‌دهد. این دستگاه در صنایع امروزی نقشی بسیار کاربردی و قابلیت برش صفحات چوبی، سرامیکی و فلزی را دارد. سرعت عمل، کیفیت برش و ظرافت بالای کار از خصایص این دستگاه‌ها هستند.

این دستگاه صرفا برای برش فلزات نیست و امروزه این دستگاه با استفاده از گاز Co2، می‌توانند اجسامی چون چوب، پارچه، پلکسی گلاس، چرم، MDF و … را برش دهد.

درباره اینکه برش لیزر چطور عمل می‌کند بیشتر بخوانید

مزایای لیزر برش

از نخستین مزایای این دستگاه باید به سرعت و ظرافت در برش فلز و غیر فلز اشاره کرد. در دستگاه برش هیچ برخورد و تماسی بین دستگاه برش و جسم ایجاد نمی‌شود و برش‌ها با بیشترین کیفیت انجام می‌شوند به همین دلیل احتمال آلودگی جسم به صفر می‌رسد. این دستگاه فاقد سروصداست.

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم لیزر برش امنیت آن در حین کار است. با گسترش استفاده از این دستگاه در کارگاه‌ها و کارخانه‌جات بر خلاف روش سنتی، امنیت و سلامت جانی کارگران به طرز چشمگیری افزایش یافت و از حوادث ناگوار کاسته شد. پردازشگرهای لیزر برش دقت در تولید را بیشتر می‌کنند و دیگر نیازی به بررسی انسانی نیست.

در لیزر برش لبه‌ی اجسام فوق‌العاده صاف و تمیز هستند و به جرات می‌توان گفت حتا واترجت هم چنین ظرافتی در حین کار ندارد. لیزر برش برای برش‌هایی که بسیار باریک هستند بهترین گزینه است. در این نوع برش خبری از پلیسه نیست.

برای آگاهی بیشتر درباره تعریف علمی برش لیزر، دستگاه برش لیزر و به طور کلی هر آنچه باید درباره برش لیزر بدانید روی لینک‌های مرتبط کلیک کنید.

انواع دستگاه برش

این دستگاه بر اساس مکانیزم خود به سه دسته تقسیم می‌شود که شامل لیزرهای گازی، لیزرهای جامد و لیزرهای رادیواکتیو هستند. کاربردیترین دستگاه شامل لیزرهای گازی و جامد می‌شود و هرکدام کارایی و خصایص مختص به خود را دارند.

در دستگاه لیزر گازی، ماده‌ی فعال گاز است. حجم این نوع گاز بسیار زیاد است و رابطه‌ی مستقیمی بین اندازه گاز و قدرت دستگاه وجود دارد. این لیزرها یکنواختی بیشتری در مقایسه با لیزر جامد دارند و با ابزار الکتریکی برانگیخته می‌شود. پر استفاده‌ترین نوع این دستگاه، لیزر Co2 است. کارایی و بازدهی این دستگاه بسیار است. دستگاه لیزر فلزات با بهره‌گیری از لیزر Co2، برای جوشکاری، صنایع نظامی و برش استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در دستگاه لیزر جامد ماده‌ی لیزر بلور یا شیشه است. از 1960، از یاقوت به عنوان ماده‌ی لیزر استفاده می‌شد که کماکان هم کاربرد دارد. تفاوت استفاده از لیزر یاقوت با لیزر جامد در حجم دستگاه برش است. امروزه در دستگاه‌های برش کوچک از لیزر جامد استفاده می‌کنند. برای بهره‌گیری از لیزر جامد در برش فلزات نیاز به پرتوی پهن‌تری است. YAG مهم‌ترین نوع لیزر جامد است.

با دریافت مشاوره در امر خرید دستگاه های لیزر صنعتی از گروه لیزرهای صنعتی داود، فعال و پیشرو در زمینه ماشین آلات صنعتی، بهترین دستگاه برش لیزری را براساس نیاز کسب و کارتان خریداری کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ممکن است صفحه دستگاه برش لیزر برای شما جذاب باشد .

لیست دستگاه های برش لیزر موجود در شرکت

ممکن است صفحه پرس برک برای شما جذاب باشد .

ممکن است صفحه لیزر برش فلزات برای شما جذاب باشد .

ممکن است صفحه فایبر لیزر برش برای شما جذاب باشد .

ممکن است صفحه دستگاه جوش لیزر برای شما جذاب باشد .