5/5 - (1 امتیاز)

عملکرد برش لیزر در این دستگاه به این شکل عمل می‌کند که مواد مولد لیزر به سبب تابش لامپ در محفظه‌ای بسته تحریک می‌شوند که به آن تخلیه الکتریکی نیز می‌گویند. پس از آن، ماده مولد تحریک شده به کمک آینه‌های تعبیه شده در محفظه، انرژی لازم برای تبدیل به جریان نوری منسجم و تک رنگ را به دست می‌آورد.

آینه در محفظه‎‌ی دستگاه، کار هدایت نور منسجم شده به لنز را انجام می‌دهد. به آینه، فیبر نوری هم گفته می‌شود. لنز دستگاه در مرکز آن واقع شده است که قطر پرتو را تا کم‌تر از 32/0 میلی‌متر کاهش می‌دهد.

درباره عملکرد دستگاه باید چنین گفت که از هد دستگاه برش در ابتدا پرتو لیزر به منظور برش و یا حکاکی تابیده و نوع برش براساس قدرت تعریف شده برای دستگاه انجام می‌شود. عمل برش به شکل تصعید یعنی حکاکی صورت می‌پذیرد. در نهایت هم، بخش‌های برش داده شده با فشار بالای گاز از روی جسم جدا می‌شوند که شاهد سطحی صاف و سیقلی خواهیم بود.

پرکاربردترین لیزرها در دستگاه برش لیزر

همان‌طور که این دستگاه‌ها بر اساس میزان قدرت خود، تابش پرتو را مشخص می‌کنند. انواع مختلفی از لیزر نیز برای انواع دستگاه‌های طراحی شده‌اند. لیزر گازی، شیمیایی، رادیواکتیو و جامد از جمله لیزرهایی است که روی این دستگاه‌ها تعبیه می‌شوند. بیشترین کاربرد متعلق به لیزر گازی و لیزر جامد است.

این دو نوع خود به بخش‌های متنوعی تقسیم می‌شوند. برای نمونه می‌توان به این امر اشاره کرد که در میان لیزرهای صنعتی استفاده از لیزر گازی CO2، بیشترین کاربرد را دارد. دلیل فراوانی استفاده از CO2، برش اجسام و حکاکی فلزات و غیر فلزات است.

نحوه‌ی ساخت دستگاه‌ها به دو نوع است که هرکدام براساس مزایا و کارایی خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دو نوع عبارتند از CO2 و فایبر. در دستگاه برش فایبر، برخلاف دستگاه برش گازی Co2، تمامی آینه‌های بکار رفته در محفظه‌ی پرتو ثابت هستند. همین امر سبب کاهش قیمت دستگاه فایبر نسبت به Co2، شده است.

درباره دستگاه برش لیزر و دستگاه لیزر برش و همچنین دستگاه برش لیزر و پیشرفته‌ترین لیزرها، روی لینک‌های مرتبط کلیک کنید.

عملکرد برش لیزر

با توجه به مطالبی که تا به اینجا مطرح شد متوجه شدیم که دستگاه برش کاربردی فراتر از دستگاهی عادی دارد. از دستگاه برش در زمینه‌های زیر می‌توان استفاده کرد:

عملکرد دستگاه برش لیزر
روبات های صنعتی لیزر

بیشتر بخوانید:
همه چیز درباره برش لیزر صنعتی و هر آنچه باید درباره برش لیزر بدانید.

مزایای دستگاه برش لیزر چیست؟

در صورت خرید دستگاه و استفاده از آن شاهد راحتی استفاده از دستگاه، تمیزی و کیفیت فوق‌العاده بالای برش خواهید بود. منظور از تمیزی و کیفیت کار این است که پس از برش شاهد هیچ لبه‌ی اضافی و یا ناصافی نیستید و همین‌طور به دلیل تابیدن یکنواخت و مداوم پرتوی لیزر روی سطح کار میزان دقت برش به طرز شگفت‌انگیزی افزایش می‌یابد. در نتیجه به جرات می‌توان ادعا کرد که این دستگاه بهترین گزینه به جای استفاده از دستگاه‌های برش مکانیکی و سنتی است.

یکی دیگر از مزایای بسیار جالب و فوق‌العاده مفید دستگاه تاب برنداشتن جسم تحت برش است. زیرا قطر پرتو پس از خروج از خروجی بسیار باریک است. این دستگاه دربرابر دستگاه برش پلاسما بسیار کاربردی‌تر است. به این دلیل که هم دقت فوق‌العاده بیشتری نسبت به پلاسما دارد و هم اینکه حین برش انرژی کم‌تری مصرف می‌کند.

درباره میزان ضخامت برش باید گفت که این دستگاه‌های امروزی و جدید قادرند ضخامتی بیشتر از ضخامت دستگاه‌های پلاسما را برش دهند. روی هم رفته این دستگاه نسبت به پلاسما برتری‌های بی‌شماری دارد، که در مجموع می‌توان به دقت، ظرافت، سرعت، صرف انرژی کم‌تر و برش فلز و غیر فلز اشاره کرد.

درباره تعریف علمی برش لیزر بیشتر بخوانید.

قیمت دستگاه برش

قیمت این دستگاه‌ها بر اساس امکانات و قدرت و قابلیت‌های تعبیه شده روی دستگاه متفاوت است. در همین راستا، گروه لیزرهای صنعتی داوود قادر است با توجه به بودجه‌ی شما بهترین و کاربردی‌ترین دستگاه را به شما پیشنهاد دهد. در نتیجه، با ما تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره نسبت به انتخاب بهترین دستگاه بسته به نیاز کسب و کار خود با همکاران ما در گروه لیزرهای صنعتی داود تماس بگیرید تا علاوه بر افزایش کیفی و کمی کار در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.